E.E.N. Therapie

De E.E.N.® therapie is een holistische geneeswijze, die zich richt op het in balans brengen van lichaam, geest en bewustzijn (ziel) van de cliënt.

Het werkt vanuit de energie en op het fysieke lichaam en biedt een behandeling waarbij gezocht wordt naar de oorzaak op het niveau van het bewustzijn en het onderbewustzijn.

De E.E.N.® therapie is energetisch van aard en werkt vanuit het meridiaansysteem en chakrasysteem.
Blokkades en verstoringen kunnen op energetisch-, emotioneel- en fysiek niveau in het energiesysteem en lichaam op gespoord en hersteld worden.
Behandeling
De behandeling is een causaal gerichte therapie. De diagnose wordt gesteld via kinesiologie, polsdiagnostiek en psychonomie en een uitgebreide anamnese.

E.E.N.®  therapie bestaat verder uit het behandelen van voedingsintoleranties, drainageproblemen, fysieke verstoringen en toxinebelasting. Er wordt gewerkt met fytotherapie/homeopathie, schüsslercelzouten, bloesemtherapie, healing (aura, chakra, ankh), de kracht van de vergeving, numerologie, regressie en reïncarnatie, energetische middelen, ontspanningstherapie, ademhalings- en kliertherapie, kleurentherapie, edelsteentherapie en handreflextherapie.
Doel
Het doel van de therapie is het in balans brengen van lichaam, geest en persoonlijkheid én het zelfgenezend vermogen stimuleren zodat de cliënt in harmonie komt met zichzelf en zijn omgeving.

Doelgroep
De E.E.N.® therapie is geschikt voor alle leeftijdsgroepen. Zowel kinderen als volwassenen hebben baat bij de behandeling omdat deze harmoniserend en vitaliserend werkt met als doel totaalbalans. Indien nodig zal er bij lichamelijke symptomen, ziekten en psychische stoornissen of als blijkt dat dit voor het welzijn van de cliënt beter is, worden doorverwezen naar de reguliere hulpverlening.
Effectief
Met de E.E.N.® therapie kunnen diverse klachten worden behandeld op zowel fysiek-, als mentaal-/emotioneel niveau. Daarnaast zorgt het voor meer zelfinzicht waardoor het een uitstekende therapie is voor ziektepreventie. De therapie kan veel effect hebben bij:

– lichamelijke (somatische) onverklaarbare klachten
– emotionele klachten
– allergie klachten
– voedingsintoleranties
– klachten van pezen en spieren
– malende gedachten, piekeren
– stress, vermoeidheid, angsten- onverwerkte ervaringen
– het innerlijk evenwicht niet meer kunnen vinden
– onzekerheid, nervositeit en slapeloosheid
Indicatie
De E.E.N.® therapie kan in alle leeftijdsfasen worden ingezet en is een op zichzelf staande therapie maar kan ook ter ondersteuning en aanvullend worden ingezet naast een reguliere behandeling.

Contra-indicatie
Sommige lichamelijke symptomen en psychische stoornissen. In dit geval zal de E.E.N.® therapeut doorverwijzen naar de reguliere hulpverlening.

Vergoeding
Door veel verzekeraars worden de consulten geheel of gedeeltelijk vergoed wanneer u over een aanvullende zorgverzekering beschikt. Onder het kopje tarieven vindt u meer informatie over tarieven en vergoedingen.

De Eenheid tussen lichaam en geest